L’ombra de l’ocell

El nigrum umbra, popularment conegut com l’ocell d’ombra negra o la silueta negra, és un peculiar moixó del ordre dels passeriformes molt comú a la ciutat de Barcelona que, tot i no ser una espècie autòctona, s’ha adaptat a la perfecció a l’habitat urbà.

Morfologia.
Fa entre 30 i 40 cm de llargària, és de color negre i destaca sobretot per la seva bidimensionalitat.

Orígens.
Es desconeix el lloc de procedència d’aquests ocells i tampoc se sap qui els va introduir a la ciutat tot i que se sospita d’algun expert en la tècnica de l’stencil.

Habitat.
Es distribueix per la majoria de barris de Barcelona. És molt habitual trobar-lo sobre els cables de llum i telefonia clavats a les parets de les façanes dels edificis.

Costums.
És totalment sedentari i no es fa estrany als humans tret que pertanyin als serveis de neteja municipals. S’alimenta bàsicament de mirades encuriosides.


A %d bloguers els agrada això: